Тя искаше просто да танцува
В училище я смятали за изгубена кауза. Един ден родителите й получили бележка, според която дъщеричката им имала проблеми с ученето, не можела да се концентрира, постоянно шавала, пречела на занятията и предавала домашните си след крайния срок… Днес лекарите биха казали, че детето страда от синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, но през 30-те години на миналия век все още никой не е чувал за тази диагноза.
Родителите й я завели на лекар, който я накарал да седне на стол, поставен в далечния край на една стая. Детето трябвало да седи на него в продължение на 20 минути с ръце под краката си, докато майка й и баща й обсъждали с доктора училищните й проблеми.
Най-накрая лекарят седнал до момиченцето и й казал, че би искал да си поговори насаме с майка й. Оставил детето в кабинета и излязъл с майката навън. Преди това обаче, пуснал радиото, което стояло на масата.
Лекарят помолил майката да се приближи до вратата съвсем тихичко и да надникне в кабинета, за да види какво прави дъщеря й. Момичето веднага скочило на крака и започнало да се движи в такт с музиката. Лекарят се обърнал към майката и й казал: „Тя не е болна, тя е танцьорка. Запишете я на уроци по танци.“
Майката последвала съвета на лекаря. Момичето започнало да ходи на уроци по танци. Приели го прието в Кралското балетно училище, където станала солистка. По-късно основала и своя танцова компания. Срещнала се с Андрю Лойд Уебър. Заедно с него тя създала едни от най-известните хореографии в историята. Донесла радост на милиони и се превърнала в мултимилионер.
Днес, на деца като нея, често се предписват лекарства.
Това е историята на Джилиан Лин – невероятна съвременна хореографка, танцов експериментатор, актриса и режисьорка. По време на своя креативен живот тя поставя дузини спектакли, опери, балети и мюзикъли, включително легендарните „Котки“ и „Фантомът от операта“. Печели множество награди.
Тази история бе разказана от Кен Робинсън – професор по образование на изкуството в Университета на Уоруик и международен съветник по развитието на творческото мислене и образователните системи.