Слушайте с ума си – опитайте се да разберете какво мислят хората, с които говорите.

Слушайте със сърцето си – разпознайте чувствате, които хората изпитват, дори и да не ги изричат на глас.

Не е нужно да правите и трите неща наведнъж, но е добре да опитате всяко едно от тях. Тази форма на ангажирана комуникация ще ви помогне да укрепите отношенията си с другите.

Те демонстрират ентусиазъм

Ние сме естествено привличани от хората, които ни дават енергия - онези, които са ентусиазирани и оптимистично настроени. За да си спечелите репутацията на такъв човек, ограничете до минимум оплакваното, прехвърлянето на вина и омаловажаването на чуждите постижения. Вместо това говорете за позитивните неща от ежедневието и за общите интереси, които споделяте с вашите колеги.

Те използват ефективно езика на тялото

Социалните умения не се свеждат само до нещата, които казвате. За да изградите здрави връзки с другите, трябва да се възползвате от възможностите на езика на тялото. Гледайте другите в очите, когато говорите с тях, и не си отвличайте вниманието с вашия часовник или смартфон. Помислете за изражението на вашето лице и за тона на гласа ви. Изравнете нивото на тялото си с това на човека, с който говорите. Ако сте изправени, вземете пример от позицията на вашия събеседник.

Те изразяват благодарност

Последното, но не и по значение, умение, е изразяването на благодарност за нещата, които другите са направили за вас. Често прекарвам време в компанията на хора, които скат от мен съвети за кариерно развитие или пък ме питат за свободни позиции в моята компания. Аз обичам да им помагам, но съм малко обезсърчена, когато за моята помощ не получавам дори едно „благодаря“. Това е едно базово ниво на любезност, което не трябва да бъда пренебрегвано в никакъв случай. Не е задължително да изпращате някаква благодарствена бележка(макар че подобен жест няма да остане неоценен), но по някакъв трябва да споделите с другия човек, че сте благодарни за всичко, което е направил за вас.

Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com

Редактор: Георги Георгиев / Мениджър Нюз