Защо французите са майстори на непринудените разговори
Французите са по-добри в създаването на непринудени разговори от много други националности, включително от американците, твърди съавторът на книгата "The Bonjour Effect: The Secret Codes of French Conversation Revealed" Джули Барлоу.
Причината е, че те не питат човека, с когото се запознават, какво работи, разказва тя, цитирана от сп. Quartz. Според авторката, темата за работното място е скучна за французите и е "gauche" - или неподходящо - да определяш себе си твърде много с това какво работиш.
"Те биха били обидени (ако ги попитате за работата), мислейки че се опитвате да ги сложите в рамки", казва тя. "И просто не смятат, че е интересно да работиш, за да се прехранваш. Има други неща, за които биха предпочели повече да разговарят", казва Барлоу.
По думите й, ако човек е французин или живее във Франция, за да разчупи леда, той може да пита в коя част от страната живее събеседникът му. Това обаче не трябва да се бърка с въпроса "Откъде сте?", който подсказва, че питащият може да подозира, че човекът срещу него е чужденец. Друг начин да се създаде приятен разговор е да се пита къде събеседникът обича да си почива.
За разлика от французите, америкаците инвестират много в идентичността си и в професията. В разговори те се фокусират върху работата си от самото начало и непременно искат да знаят с какво се занимават хората, с които беседват. Ето защо, например, пенсионирането е толкова трудно за някои хора в САЩ, особено за мъжете. Налага се те да си изградят цяла нова идентичност извън работата - процес, за който се сочи, че може да бъде по-стресиращ от бременност.
Важното за непринудения разговор (small talk) е да се помни, че в него трябва да се задават познати основни въпроси и да се говори по общоприети теми на вежливост, вместо да бъде източник на неразбирателство. Целта не е да бъде впечатлен новият партньор с невероятен интелект. Също и трябва да се избягват всички форми на засрамване.
Ключът е да се говори за неща, които и двете страни са изживявали или преживяват, като времето, последния епизод на най-хитовия сериал или друго.
Източник: Мениджър Нюз