Смятаната за изчезнала от 87 години златна къртица (Chrysochloridae) беше открита отново в Южна Африка, съобщи АФП.

Екип от учени към неправителствена организация и университета в Претория обяви, че е открил двама представители на вида, известен с "гмуркането" си в пясъка, на плажове в района на малкия пристанищен град Порт Нолот.

Според учените за последен път златни къртици са виждани през 1936 г.

Задачата пред учените е била тежка - 18 км дюни са били разкопавани всеки ден, разказа пред АФП Естер Матийо, представител на неправителствената организация Endangered Wildlife Trust (EWT).

Местообитанията на къртицата са труднодостъпни за човека. Добре развитият й слух й позволява да улови движенията и да избягва екипите, които я търсят, пише БТА. Трудно е да се намери златна къртица, тъй като тунелът, който животното изкопава в пясъка, се затваря след него, не остават никакви следи, обяснява Естер Матийо.

Учените са използвали ДНК от околната среда, за да установят присъствието на животното - кожни клетки, косми и секрети. Златните къртици са били локализирани благодарение на куче. "Беше като в криминален роман", казва Естер Матийо.

Сега знаем, че златната къртица не е изчезнала, все още можем да я спасим, каза Девин Мърфи от неправителствената организация Re:Wild.

Златната къртица е заплашена от мините и развитието на жилищното строителство в близост до плажовете. Кварталите засягат естествения хабитат на животното, казват екозащитниците.