Австралийска миньорска фирма и придобитата от тях модерна инженерна компания обявиха, че работят по първия в света „безкраен влак“, който ще използва електричество и гравитационна енергия, за да се задвижва. Целта е да се постигнат нулеви емисии – трудна цел за бизнес, транспортиращ големи количества желязна руда.

Откъде обаче този влак ще черпи своята на пръв поглед безкрайна енергия? Според Fortesecue и новопридобитите Williams Advanced Engineering (WAE) машината ще се захранва с батерия, която ще ѝ бъде достатъчна, за да достигне своята цел. Маршрутът има предостатъчно склонове, които да презаредят батерията и да позволят на влака да се върне обратно.

Именно гравитационната енергия презарежда батерията на влака, натоварен с цели 34 404 тона желязна руда в 244 отделни вагона. След разтоварване машината става значително по-лека, което улеснява обратния ѝ път без необходимостта от ръчно презареждане.

Fortescue е четвъртата най-голяма компания за добив на желязо в Австралия. През последната фискална година тя изразходва цели 82 милиона литра дизел. Надеждата е, че новата технология ще редуцира емисиите им.

Идеята да се използва гравитацията като енергиен източник или за съхранение на енергия при гравитационни батерии не е нова концепция. Тя обаче все още не е намерила широко приложение. Повечето съвременни автомобили вече са снабдени с регенеративни спирачки – система, която използва триенето от забавянето, за да презареди батерията. Тази технология може да намери място и в Безкрайния влак.

Източник: IFLScience