Критичен

Изкушаващо е да превръщаме всеки момент в нов житейски урок. Много по-трудно е обаче да оставим хората сами да си учат уроците, без да им се бъркаме. Нещата, които научаваме сами, са нещата, които научаваме най-добре. Това е така, защото критиките, особено публичните, ни карат да се съсредоточим върху това да ги избегнем или опровергаем, вместо върху това да оправим някакъв проблем или слабост.

Затова оставете настрана склонността си да съдите и намерете начини да помогнете на служителите си да подобрят уменията и кариерата си. Подкрепяйте, не се заяждайте. Единственият човек, когото имате право да критикувате, сте вие самите, особено когато оценявате работата си и мислите как може да я подобрите утре.

Ситуационен

Едно решение, което изглежда смислено днес, трябва да изглежда така и утре. Ако с промяната на ситуацията то губи стойността си, трябва да обсъдите причините за това. Ето какво обаче се случва обикновено: качеството е на първо място, стига цената на грешката да не е твърде висока. Професионалното поведение е ключово, стига непрофесионалният тип да не е на висш пост. Избягвайте този начин на мислене. Това, което важи и за другите, трябва да важи със същата сила и за вас.

Нагъл

Наглите хора знаят, че са страхотни и искат и вие да го разберете. Те са шумни и непрекъснато търсят внимание. Самоуверените хора, от друга страна, са тихи и не се бутат в светлината на прожекторите, защото не се нуждаят от одобрение, за да се чувстват добре в кожата си.

Наглите хора казват на другите какво да мислят и чувстват; самоуверените питат околните за мислите и чувствата им. Те вече знаят какво мислят самите те, затова се интересуват от вас. Наглостта е дразнеща и отблъскваща. Тихо самоувереният човек автоматично кара другите да се чувстват по-сигурни, защото истинската самоувереност е заразна. Наглостта е просто противна.

Несигурен

Предпазливостта често е ценна, но когато говорим за лидерство, тя трябва да се пази в относителна тайна. Страхът, несигурността, съмненията – показвайте ги твърде често, ако сте лидер, и екипът ви също ще се зарази с несигурност и съмнения. Това е особено вярно, когато започвате нещо ново или когато времената са трудни.

Когато не сте сигурни в нещо, превърнете това в позитив за екипа си. Потърсете съвети. Обяснете проблемите на служителите и поискайте мнението им. Превърнете колебанието в начин да включвате и ангажирате другите. Когато те свикнат да гледат на несигурността ви като на част от един по-голям процес на вземане на решения, всички ще ви разберат и ще се включат с желание. Ако мънкате и изглеждате изгубени обаче, губите екипа си.