Съчувстващ

Това ви изненада, нали? Има причина обаче съчувствието и симпатията да бъдат в списъка. В тях няма нищо лошо, но емпатията е много по-добра от тях. Когато ми съчувствате, вие разбирате болката ми, но когато изпитвате емпатия, вие я усещате – и това означава, че ще ми помогнете да я излекувам.

Най-добрите компании също са базирани на емпатията. Те дават помощта, от която хората наистина се нуждаят. Разликата е в отношението – в единия случай безплодно показвате, че разбирате; в другия действате, за да промените нещо. Не предлагайте само рамо, на което хората да си поплачат. Дайте мускулите си, за да преместите заедно планината.

Непрощаващ

Добрите компании се градят върху високи стандарти. Отличните лидери очакват най-доброто от служителите си, което означава, че някои от тях са възприемани, а понякога дори и хвалени, като безкомпромисни, неподдаващи се на убеждение, твърдоглави професионалисти.

Това хубаво – само не оставяйте желанието си да поддържате висок стандарт да се превърне в нежелание да прощавате. И най-добрите служители правят грешки. И най-добрите търговци понякога не успяват. И основните партньори понякога не успяват да спазят обещанията си. Дори и вие ще сгрешите. Не забравяйте това.

Затова очаквайте най-доброто. И го награждавайте. Но не се бойте да прощавате – защото дори най-добрите понякога се препъват. Разликата е в това какво ще направите вие, когато това се случи. Разликата за човека, за екипа, за самите вас.

Джеф Хейдън, корпоративен писател, за Inc.com