4. Ултиматуми и кратък срок за вземане на решение

"Ако не приемеш това, което ти казвам, всичко приключва. Ще ти дам време до утре, за да помислиш над думите ми." Този тип комуникация несъмнено е много болезнена и изтощителна. Отсрещният ви поставя между чук и наковалня, създава тревога и предизвиква голямо емоционално страдание.

Нужно е да разберете, че ако някой ви уважава и наистина ви обича, той никога няма да използва заплахи тип "всичко или нищо". Това е друга много често срещана манипулационна стратегия.

5. Непрекъснато повтаря името ви по време на разговора

Когато някой повтаря името ви почти непрекъснато и преувеличено в един разговор, той използва интелигентен механизъм за оказване на контрол. Правейки това, той принуждава вниманието ви.

6. Ирония и черен хумор

Използването на ирония и черен хумор, които целят да унижат и подиграят, е друг от най-честите признаци на психологическа манипулация в комуникацията. Агресорът или манипулаторът се опитва да ви омаловажи и да наложи предполагаемото си психологическо превъзходство.

7. Използване на мълчание или избягване

"Не искам да говоря за това. Сега не е подходящ момент. Защо го правим сега?" Този тип комуникация е много често срещан между партньори, особено ако някой от тях няма комуникативни умения и чувство за отговорност.

8. Претенцията: "Не разбирам какво имаш предвид"

Това е класическа тактика. Той се преструва, че не разбира какво искате да кажете или направите — играе си с ума ви. По този начин манипулаторът се опитва да внуши, че усложнявате нещата твърде много и че разговорът просто няма смисъл. Това е класическа стратегия на пасивно-агресивния манипулатор, чрез която той избягва да поеме собствената си отговорност и се стреми да накара отсрещния да страда.

9. Той ще ви остави да говорите първи

Един от най-фините признаци на психологическа манипулация е мястото, където един човек винаги кара другите да говорят първи. С тази стратегия той постига няколко неща. Първо да си спечели време, за да подготви аргументите си, и второ да открие слабите места на отсрещния. Също така обичайно е, след като ви изслуша, емоционалният манипулатор да избегне да изрази собствените си идеи или мнение. Той просто задава въпроси и вместо да се опита да постигне споразумение, се стреми да подчертае вашите недостатъци. Манипулаторът насочва разговора по такъв начин, че да ви накара да изглеждате неловки и слаби.

Макар да е вярно, че има много други стратегии на психологическа и емоционална манипулация в човешката комуникация, тези несъмнено са най-често срещаните. Те са форми на сплашване, което не само ограничава възможността за установяване на ефективен диалог, но също така служи за подчиняване на другия и го направи неспособен на всички нива: лично, емоционално и психическо. Трябва да се научим да разпознаваме тези разрушителни стратегии.

Ако сте се докосвали до такъв ви манипулация в живота си, споделете опита си с нас в коментарите. Вашият опит може да помогнете на другите да се предпазят!

Източник: framar.bg