Повярвай в собствената си стойност
Когато става въпрос за оценяването на кариерни съвети, малко хора имат по-голям опит от професионалните коучове. Тъй като работа на коучовете е да помагат на клиентите си в изграждането на стратегии за развитие на тяхната карира, а в също така и в търсене на нова работа, те добре знаят кои съвети има практическо приложение и кои просто не работят.
Това са най-добрите съвети, които четирима професионални коуча са използвали, за да развият собствените си кариери:
Позволете им да ви казват „не“
Твърде често страхът, синдромът на самозванеца и други предизвикателства ни карат да откажем от най-различни възможности, преди дори да сме се пробвали. „Спрете да се страхувате от провала. Позволете им да ви кажат „не“, съветва Анджелина Дарисоу, основател и главен изпълнителен директор на C-Suite Coach, фирма която тренира коучове. „Малко вероятно е да получавате „да“ при всяко искане на повишение, но „не-то“ е сигурно, ако изобщо не си го поискате.“, казва тя.
Според нея човек трябва да се научи да поема рискове и да преследва целите. „Дори нещата да не се получат, вие може да оставите добро впечатление и да си отворите вратите пред нови възможности. „Новите неща ни карат да се чувстваме неподготвени и неквалифицирани, така че е нормално да гледаме на тях като на рисковани и страшни, но ако сами си казваме „не“, то никога няма да чуем „да“., казва Дарисоу.
Ти си човек, дръж се като такъв
В началото на кариерата нейната кариера, Джаки Мичъл е получила следния съвет от един мениджър: „Колегите ти ще се държат по-добре с теб и ще те уважават повече, ако не потискаш идентичността си“, Мичъл, която днес е професионален коуч, казва, че понякога хората са фокусирани върху това да бъдат приемани като професионалисти до такава степен, че „забравят че могат да бъдат хора, когато общуват с другите“. След като Мичъл е започнала да се държи по-нормално на работното си място и да демонстрира уязвимост, тя е усетила, че връзката и с нейните колеги се е заздравила.
„Показването на уязвимост е антидот за перфекционизъм – нещо, което пречи на толкова много хора в работата“, казва тя. „Просто да „бъдете хора“ може да направи работата ви по-лесна, а вас по-успешни“, добавя Мичъл.
Следващата ти голяма стъпка зависи само от теб
След неочаквано и съкрушително уволнение преди близо две десетилетия, животът на Кати Каприно се променя напълно, след като нейният терапевт и задава един прост въпрос. „Разбирам, че това ти се струва като най-лошата криза, пред която си се изправяла досега , но от моята позиция това изглежда като първият момент в твоя живот, в който може да избереш каква искаш да бъдеш. И така, каква искаш да бъдеш?“, спомня си тя думите на своя терапевт.
Този ключов момент я кара да се насочи към коучинга и да напише книгата „The Most Powerful You: 7 Bravery-Boosting Paths to Career Bliss“. Макар, че е по онова време не е знаела с каква кариера точно иска да има, тя е била наясно с факта, че иска да се занимава с нещо, което да й позволи да помага на другите.
Напомнянето, че следващата и стъпка зависи само от нея, е отключило нов свят от възможности пред Кати Каприно. „То също така ми позволи на най-накрая да повярвам, че мога да изградя една по-щастлива кариера, Че е възможно да бъдат успешна, правейки нещо, което смятам за важно“, казва тя.
Повярвай в собствената си стойност
Надя Ибрахим-Тейни, която е коуч в бизнес училището на Университета на Синсинати, е била много неуверена в себе си и в своите умения в началото на нейната кариера. Тогава тя е решила да потърси помощ от коуч. Неговият съвет е бил простичък, но много важен. „В пътешествието, което представлява търсенето на работа, ако не вярваш, че заслужаваш позицията, за която кандидатстваш, то най-вероятно няма да я получиш“, е казал той.
„Всяка седмица той ме питаше: Защо да наема точно теб на работа? Трябваше да му давам различни отговори, като с времето самата аз започнах да вярвам в думите си. Това ме направи по-уверена и ми позволи да спечеля желаната от мен работа“, спомня ся тя.
Гуен Моран, съавтор на The Complete Idiot's Guide to Business Plans, за FastCompany.com
Източник: Мениджър Нюз